Založ si blog

Nechutný vrchol volebnej kampane v Zvolene

Predstavte si, že ste sa rozhodli usporiadať súkromný večierok alebo oslavu. Prenajmete si priestor, pozvete hostí. V rámci pohodovej atmosféry Vám hrá živá kapela, bavíte sa.

Odrazu zaregistrujete skupinu „buranov“, ktorí vtrhnú na Vaše podujatie v značne opitom stave. Správajú sa neskutočne drzo. Nadávajú Vám a Vašim hosťom, provokujú, dokonca fyzicky obťažujú manželky Vašich hostí. Napätie kulminuje, hostia sa nechcú nechať urážať, tak aby ste predišli fyzickej konfrontácii, zavoláte hliadku mestskej polície, ktorá skupinu spacifikuje. Večer by mohol pokračovať, ale už ho máte skazený. A presne toto sa stalo minulý týždeň v noci z piatka na sobotu.

Viacerí sa spýtajú, čo to má spoločné s volebnou kampaňou? Ja tvrdím, že veľa. Išlo o večierok, ktorý organizoval súčasný viceprimátor mesta Zvolen pán Juraj Družbacký. Skupina „buranov“, ktorá vtrhla na večierok, pozostávala zo súčasných poslancov mestského zastupiteľstva, ako aj miestnych podnikateľov. Všetky tieto osoby spája jedno – sú hyperaktívnymi podporovateľmi kandidátky na post primátorky Zvolena LENKY BALKOVIČOVEJ! Na toto nie je potrebný žiadny dôkaz, tieto osoby to veľmi hlasito prezentovali pred všetkými hosťami.

Táto skupina dokonca zašla ešte ďalej. Niekoľko dní pred komunálnymi voľbami prezentovala, že výsledok volieb je už jasný. Že Balkovičová ma už istých 6 000 hlasov, kým jej oponent – súčasný primátor Miroslav Kusein bude mať 3 000 hlasov. Tým pádom konštatujem, že najlepších volebných prognostikov máme v Zvolene, ale až po tom, ako obsah alkoholu v ich krvi prevýši zdravú hranicu.

Títo nezvaní hostia súčasnému primátorovi a viceprimátorovi dokonca odprezentovali aj budúcu štruktúru personálneho obsadenia Mestského úradu Zvolen. Jeden z členov tejto skupiny – zvolenský podnikateľ sa má dokonca stať viceprimátorom mesta. Pane Bože, ochraňuj nás pred takýmto vedením, ktoré má (podľa ich vlastných slov) riadiť naše mesto v prípade víťazstva Lenky Balkovičovej.

Na upokojenie kulminujúcej situácie museli byť privolané hliadky mestskej polície. Áno, muselo ich byť dokonca viac. A dokonca aj po ich príchode táto nechutne sa chovajúca skupina odmietala opustiť priestory, kde nemali čo hľadať.

Tým, ktorí by chceli moje slová spochybňovať, odporúčam sa obrátiť na cca. 80 svedkov, ktorí boli na podujatí prítomní.

 

Nebudem podsúvať nikomu svoj názor, rozhodol som sa poskytnúť priestor osobám, ktoré boli súčasťou vyššie popísaného incidentu:

Organizátor podujatia viceprimátor mesta Zvolen Juraj Družbacký:

„Moja súkromná akcia a uzavretá spoločnosť, bola na podporu p. primátora a bolo veľmi smutné, čo sa tam odohralo. Zrejme sa jednalo o provokáciu z tábora protikandidátky, ktorou bola hrubým spôsobom narušená táto akcia. Nechcem to rozmazávať, ale bol som veľmi znechutený zo spôsobu, akým sa ma snažili vyprovokovať a vzhľadom na stúpajúce napätie som využil svoje právo ako občan a privolal som políciu, aby incident ukončila. Musím konštatovať, že vystupovali veľmi profesionálne.“

 

Jeden z políciou vyvedených piatkových „výtržníkov“, poslanec mestského zastupiteľstva za politické strany SDKÚ a SaS Ing. Jaroslav Stehlík:

„Je pravdou, že v noci z piatka na sobotu som sa s priateľmi zúčastnil podujatia “oldies party,” o ktorej sme sa mylne domnievali, že je verejným podujatím. Ako to už pri takýchto príležitostiach býva, v dobrej spoločnosti sa skonzumuje viac alkoholu a to sa odrazilo aj na nálade. Mrzí ma, že som zrejme pod vplyvom alkoholu povedal veci, ktoré by som za normálnych okolnosti nepovedal. Ďakujem Mestskej polícii, že zasiahla férovo, profesionálne a slušne. Ospravedlňujem sa všetkým, ktorých sa moje správanie a vyjadrenia dotkli. Ospravedlnil som sa verejne aj na zasadaní mestského zastupiteľstva v pondelok. Moje správanie a výroky nesúviseli s kampaňou nezávislej kandidátky Lenky Balkovičovej na primátorku. Lenka Balkovičová na podujatí nebola prítomná, ani o mojej prítomnosti na podujatí nevedela.“

 

Oslovil som aj pani Lenku Balkovičovú, tá sa však rozhodla prejsť tento incident mlčaním…

Názor si urobte sami… Ja osobne som znechutený…

 

Peter Kosák

 

 

Pekné reči a prázdne skutky kandidátky na post primátorky Zvolena pani Balkovičovej

14.10.2014

Odvolám sa na článok kandidátky na post primátora mesta Zvolen Lenky Balkovičovej (napísaný spoločne s Martinou B. Paulíkovou a Danielom Lešinským) v týždenníku „Zvolensko – Detviansko – Krupinsko“ z 19.9.2014 „Čo nové vo Zvolene: Týždeň mobility“ Autori sa v článku zamýšľajú nad „nadmerným automobilizmom v našich mestách“. Takýto problém [...]

Je kandidátka na post primátorky Zvolena Lenka Balkovičová naozaj nezávislá?

07.08.2014

17.júla 2014 odštartovala kandidátka na post primátorky mesta Zvolen Lenka Balkovičová zber podpisov pod petíciu, ktorú musia nezávislí kandidáti priložiť ku kandidátskej listine. Tým ohlásila svoju kandidatúru v novembrových komunálnych voľbách. Balkovičová pritom pre médiá vyhlásila, že „nikdy nebola členkou žiadnej politickej strany“. O tomto by som si však [...]

Palestína / Deti / Pásmo Gazy /

v Pásme Gazy zomrelo bábätko zachránené z maternice umierajúcej matky

26.04.2024 18:51

Izrael aj napriek medzinárodnému pobúreniu stále hrozí, že podnikne pozemnú operáciu v meste Rafah.

parlament

Amnesty International kritizuje návrhy týkajúce sa RTVS, neziskových organizácií a rodných čísel

26.04.2024 18:30

Organizácia vyzýva na dodržiavanie princípov a ochranu právneho štátu, slobodu združovania a prejavu i na právo na informácie a na ochranu pred diskrimináciou.

Záborská , vašečka

Poslanci ukončili piatkové rokovanie debatou k sexuálnej výchove

26.04.2024 18:25

Poslanci Vašečka a Záborská chcú podmieniť výchovu a vzdelávanie v oblasti sexuálneho správania informovaným súhlasom rodičov.

novela Trestného zákona, parlament

Poslanci majú v roku 2024 zarábať vyše 6600 eur. K platu patria ešte paušálne náhrady

26.04.2024 17:17

Plat poslanca určuje zákon o platových pomeroch niektorých ústavných činiteľov SR.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 3
Celková čítanosť: 23653x
Priemerná čítanosť článkov: 7884x

Autor blogu

Kategórie